.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صدور 2 میلیون کارت ملی هوشمند در گیلان

مدیرکل ثبت احوال گیلان به مقدمات صدور کارت ملی هوشمند اشاره کرد و گفت: تا کنون دو میلیون کارت ملی هوشمند در گیلان صادر شده است.

به گزارش
شمال نیوز به نقل از فارس، زاهد خندستانی امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم اظهار داشت: سوم دی ماه سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال کشور است و این هفته را به عنوان بزرگداشت ثبت احوال نامگذاری کرده‌اند.
وی ثبت احوال را سازمانی حاکمیتی نامید و افزود: نقش سازمان ثبت احوال در توسعه کشور زیربنایی، بسیار اساسی و بنیادی است.
خندستانی با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال از نظر حقوقی مستقل است، تصریح کرد: سازمان ثبت احوال از لحاظ تشکیلاتی و اداری تابع وزارت کشور است.
مدیرکل ثبت احوال گیلان ثبت ولادت، تنظیم سند ولادت و صدور شناسنامه، ثبت وفات و صدور گواهی فوت، ثبت ازدواج، ثبت طلاق و برخی تحولات، ثبت تغییر نشانی و ثبت مالکیت را از جمله وظایف سازمان ثبت احوال اعلام کرد.
وی ادامه داد: ایجاد پایگاه عظیم جمعیتی کشور، صدور کارت شناسایی ملی، صدور کارت ملی هوشمند، تولید و انتشار آمارهای حیاتی، تهیه اسناد مدیریتی و صدور مکانیزه آنها و همچنین تعویض شناسنامه‌هایی که در دست مردم قرار دارد، از دیگر وظایف سازمان ثبت احوال است.
خندستانی با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان ثبت احوال طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنجم توسعه و سند چشم‌انداز 20 ساله کشور تنظیم شده است، ابراز داشت: سازمان ثبت احوال توانمند، اثربخش و توسعه‌گرا در عرصه خدمات الکترونیک در جامعه فعالیت می‌کند.
مدیرکل ثبت احوال گیلان صدور کارت شناسایی ملی را یکی از اقدام‌های این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: دو میلیون کارت شناسایی هوشمند تا کنون در استان تهیه شده و مقدمات صدور این کارت در گیلان به وجود آمده است.
وی به ثبت تولد در هشت ماهه سال جاری در گیلان اشاره کرد و بیان داشت: تعداد 21 هزار فقره تولد در این مدت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.
به گفته خندستانی، نسبت جنسیتی متولدین در سال جاری 52 درصد پسر و 48 درصد دختر است.
مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به اینکه تعداد 10 هزار فقره ثبت فوت در هشت ماه سال جاری در استان داشتیم، ابراز داشت: این امر نشان دهنده 66 دهم درصد افزایش فوت شدگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
وی، 55 درصد فوت شدگان در گیلان را مرد و 45 درصد را زن عنوان کرد و یادآور شد: 57 درصد فوت شدگان شهری و 42 درصد فوت شدگان روستایی بودند.
خندستانی نرخ سالمندی در استان را 11 درصد ذکر کرد و افزود: سن 11 درصد مردم گیلان بالای 65 سال است که نسبت به میانگین کشوری و جهانی بسیار بالاست.
مدیرکل ثبت احوال گیلان با تاکید براینکه تعویض شناسنامه‌های در دست مردم الزامی نیست، اذعان داشت: شناسنامه‌هایی که از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند، تعویض می‌شوند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.128 seconds.